En händelserik dag

Direkt Zara slutade så drog vi iväg till Luleå för att klättra rep i hälsans hus, det gick ju ungefär som jag trodde, pump 3000 i armarna.... Men det gav säkert mkt, nästa gång man är i väg kanske det tar längre tid innan pumpen kommer, tyckte det var ett bra pass överlag omän jag klättrade allt annat än snyggt å bra :)

Sen blev det bio, sherlock Holmes och den var helt okej, ganska underhållande :)

Sen när vi kom hem klädde jag på mig mitt softshell ställ, tog sovsäck å liggunderlag å knalla ut till tältet för att testa grejerna, det var -37, tyvärr hade jag ingen termometer i tältet så jag kan inte säga hur mkt det värmdes upp men jag frös då ingenting inatt, var upp å pissa en gång vid 0600 och då var det tydligen under -40, kröp ner igen och somnade om till 0830....
Jag körde med ett liggunderlag av vanlig cellplast, 2 sovsäckar, en superlätt sommarsäck av syntetfoder och en lite tjockare som oxå är i syntet.
På kroppen hade jag ett underställ av merino, ett lager softshell och en dunjacka... Funka klockrent!

Idag hade jag tänkt fara å topptura men det var dimmigt på morgon och hade glömt stoppa bilen i värmaren så jag får nog inte ens igång den.. Jaja det hinns med en annan gång :)

Måste då bara tillägga så söt min underbara fru är, där efter 6 nångång stack hon ut huvudet från sovrummet å ropade å fråga om jag var död :) skönt att veta att hon bryr sig och är orolig :)


Godnatt och godmorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0