is och klippa

is och Klippa på samma dag! kanske inte så många dagar om året man kan göra nå sånt, först drog jag å Anders iväg på morgonen iväg till isfallet på källsberget där vi raskt drog på oss stegjärnen och plockade fram yxorna och så fick jag leda upp, har ju inte hunnit klättra de branta än så det var skönt att få ticka av det i år... har ju bara 6 dagar is totalt om man räknar med igår... tycker att det går ganska bra för mig ändå, har ju verkligen inte klättrat mkt is men tycker ändå att tekniken börjar sitta ganska bra, och isfallet på källsberget är väl 20m ganska ihållande kanske 75-80 grader... har faktiskt ingen aning men upplever det som den lutningen ungefär och det kändes inte som nå problem att leda upp heller.. + att jag satte lite mer skruv än vad jag kanske skulle gjort i normala fall men det var riktigt blött och isen är nog inne på sina sista dagar, ändå kändes det som lugnt och jag blev då inte nå onormalt pumpad heller =)
Sen drog vi ivf iväg upp på hundberget och körde 2 sportleder, jag hade med mig mina solution men valde att köra i storskor, känns som det kan vara idé att träna på det oxå, man vet aldrig vad man får för sig att klättra framöver =) sen var det ganska bekvämt att slippa byta skor oxå =) körde en 4- och en 4+ så det var ju inte världens svåraste leder, dock är dom väldigt känsliga och lite svåra i storskor då det ingår en fotjam i en av dom =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0