Big Jim och blå boulder

Försökt få med 3 olika herrar att klättra i helgen men alla har varit upptagna med annat :(

Men fick ivf höra att Patrik å Laban skulle vara här från kl 12 idag så när zara kom hem från jobbet droppa jag allt å kasta mig i bilen å for till källsberget!

Dom hade etablera ett topprep på bigjim så va fan jag tänkte att jag kör väl på den då...

Första presset gick ju som jag hade förväntat mig, blekfet som man är, andra däremot gick riktigt "bra" var tvungen hänga å vila några gånger pga min ofantliga pump men hör och häpna jag satte krux sekvensen på andra försöket och det blir med andra ord första gången nånsin jag sätter de! Nä det får jag faktiskt vara nöjd med, och tar man i åtanke att det är 3e gången jag seriöst klättrar ute i år och knappt tränat nått på rep i vinter så tycker jag ändå det är en okej bedrift... Det kändes då så :) bigjim har jag garanterat i sommar!!

Sen for ju Patrik å Laban ganska hastigt så jag tänkte prova på det blå bouldret som är nånstans 6c-7a ich... För min del kunde det lika gärna varit 8b.... Tror jag satte ett enda move å då var jag så hålla det kanske en sekund... Jaja kanske går bättre me spottare och pepp :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0