Gissa leden!

*lånad bild*

Sep. 25, 2012

Lyan v2.6

Nu har vi nog kommit så pass långt som v2.6... Reglat upp allt färdigt och skivorna har jag hemma färdigborrade, dock hade jag bara 2 inslagsmuttrar kvar så jag har beställt hem 250st till idag... Så nu är det bara vänta på bultarna å sen skruva skivor och börja klättra!!

Jag gjorde som Micke föreslog och gör så jag får 2 olika vinklar på denna vägg, sista 3 reglarna bryter den av och blir lite brantare, som Micke sa det är aldrig dåligt med variation och då är det enklare hitta på andra roliga grejer som gör att det blir enklare att hålla en högre motivationsnivå och det är ju aldrig nå dåligt!!

Sen tänkte jag även att på den brantare sektionen kan jag kasta upp campus ribborna så slipper jag bygga en egen låda för det, win, win känns det som :)

Bara vänta in bultarna nu!!

Har försökt ladda upp det här bu hela dagen MED en bild på det jag gjort men för****ade jä**a sk*t blogg.se appen som vägrar ladda upp mina bilder....

Dom har haft samma problem i typ ett års tid, ska det vara så sjukt omöjligt att fixa det?

Reka boulder

Igår var jag å Danne å spanade ett nytt boulderområde nästan i centrala Älvsbyn, det finns potential men det var lite sisådär med kvaliteten... Dock fanns det massor med highballsblock, vi får borsta upp å se vad det finns där under om det kanske går hålla NBM 2013 där... Men just nu tvivlar jag.... Vi får se

Ännu en grej på plats

Ska vi kalla detta uppdatering v2.2 då?
Nä men jag har äntligen fått upp min hemmagjorda hangboard... Så blir det när man inte har så fett me chash, eller man har prioriterat andra grejer före, då får man bygga eget billigt och jag tror nog den ska funka ypperligt till det den är tänkt för :)

Gaah

Störda förkylning ge med dig!!! Ont i halsen på morgon och kvällen i över en veckas tid nu... Har klättrat men inte direkt känt mig i form, är ju inte i nån form alls så därför har det väl kännts dubbelt så kasst...

Men jag har då ivf börjat städa garaget nu och kommer lägga lite tid på att skruva upp greppen jag fått av Mange, ska även tillverka lite egna grepp och försöka göra lyan lite mer inbjudande och rolig :)

Sen har jag ju faktiskt börjat tänka på vintern oxå, blir ju en hel del toppturande och även pist i vinter så jag har köpt mig ett gore-tex ställ (pategoniens powder bowl jacka byxa) ett par handskar från Marmot för isklättring och skidor, sen blev det även ett par softshellbyxor från TNF (apex icefall) världens absolut bästa byxa, jag tycker den är värd varenda krona!!

Sen håller jag på kolla skidutrustning, ska beställa här vilken dag som hellst, det blir K2s sidestash skidor men sen pendlar jag mellan baron, duke eller F12 bindningen. Får se vilken det blir... Sen måste jag även investera i stavar och pjäxor, men det blir lite senare de :)

En första liten uppdatering

Vägg v2,1

Nu blev det lite ljusare, nästan lite julstämmning och förhoppningsvis liite roligare å träna :)

Ny dag nya möjligheter

idag har vi varit en sväng direkt efter jobbet på hundberget å kört lite, jag har ju som sagt lagt ner prestigen för i år, jag kommer inte klättra nå hårdare så det är ingen idé att bränna ut sig över nått form av PB... så nu är det enbart att hitta tillbaka till den där känslan som är så underbart, känna att det är roligt att jaga, träna, svettas för att bli bättre och till slut lyckas =)

Men nu kommer jag bara försöka komma tillbaka lite så jag hoppas kunna köra mkt mängd på roliga leder med trevligt sällskap! så idag blev det Zorro som fick släppa till med Danne, Aron, Micke och Joar.

Kass på ta bilder... måste bli bättre på det :D

"Toppturer på KANIS"

Nu släpper Daniel Nordebo efter ett gediget arbete och oräkneliga timmar ut sin förare "Toppturer på KANIS"

Daniel är en lokal "kändis" som har visat stor framgång genom åren på alla typer av skidor, han är enormt trevlig och sympatisk men framförallt är han en driven person som njuter av det liv han fått och har gärna en rad olika sporter och äventyr på gång! Ett fysmonster av sällan skådat slag!

Vi bugar och bockar åt allt jobb Daniel lagt ner på sin förare och att han släpper den helt gratis HÄR

Daniel Nordebo:
"Ikväll släpper jag äntligen min bok "Toppturer på KANIS - En guidebok till 32 av Älvsbyns bästa åk"
Ni hittar den på kanisbacken.se/aktiviteter/offpist/guide/ Sprid gärna informationen vidare!

Tack till alla som på något sätt hjälpt till eller varit med och åkt! Nu hoppas jag på en snörik vinter så vi kan ösa puder på favoritberget."

källs igår...

Och tog ner karbinerna från BTJ, nu får det bli nya utmaningar!!

Behöver dock en riktig nytändning, men det kommer nog!!

lyan

tack vare micke som skickade mig detta klipp har jag fått en liten nytändning angående lyan... snart är ju utesäsongen över och det kommer bli att flytta in å köra 3 dagar i veckan förhoppningsvis, av erfarenhet vet jag ju att lyan blir ganska mörk å tråkig ganska fort och man tappar motivationen, så till i år skall jag fixa lyse så att det blir trevligare att vara där, sen fick jag lite nytändning att bygga lite boxar och större formationer så kanske det blir lite mer "lekfullt" att träna..

ungefär som i klippet här, kanske inte rakt av men åt det hållet... =)

dålig skribent...

jag vet att jag har varit urkass på att uppdatera bloggen... det bottnar nog kanske i min oförmåga att utvecklas, har nu klättrat denna led bigger than jim halva sommaren och faller alltid på samma ställe, varenda gång och det fula i kråksången är att när jag fallit så drar jag mig bara upp å då sitter flytten, jag har inga problem att göra flytten men just på press så ligger den en oförmåga innom mig att göra det... folk som sett mig klättra leden säger att det ser ut som jag har gjort den där 100ggr... allt sitter som ett smäck tills jag kommer upp till detta partiet å då börjar benen fladdra å hela jag dallrar å fladdrar å så faller jag... fruktansvärt frustrerande är det och jag som person har väl svårt att släppa nånting som jag givit mig hän åt men nu har jag då ivf gjort det, sist vi var på källsberget så gick jag på nått nytt å frächt istället =)

sen har det faktiskt blivit rätt dåligt me klätterdagar sista tiden, det har varit så mkt annat å jobb hit å grejer som ska fixas dit etc. etc. har fått ihop 2 innomhuspass i lyan däremot och konstaterat att under sommaren har jag blivit svag på boulder, dock kan jag göra längre cirklar nu än vad jag kunde i våras så nånting possitivt har väl sommaren fört med sig =)

jag hoppas ivf att jag ska kunna snäppa upp mig nu å ta tag i klättringen som jag älskar och värderar så högt och ta mig ut den här sista perioden innan säsongen är över för det här året...