Offpist träning och mt. Everest bestigning?!?!

Igår så lurade jag ut min kära hustru att vi skulle boota upp för kanis backen och ta ett åk i pannlampans sken, sagt och gjort så packa vi grejerna,stack iväg och parkerar uppe vid kanis... Det var ju lite bitit i luften ca - 17C ungefär så jag skiter i att öppna upp dragkedjorna helt enkelt... Zara däremot som fryser lätt började pälsa på sig tills det såg ut som hon skulle ge sig i kast med mt. Everest... Det såg ju verkligen för roligt ut så jag frågade lite fint om hon verkligen skulle ha på sig allt de där och tydligen så tyckte hon det var en bra idé (tror hon ångrade sig halvvägs upp då hon ivf fällde ner kapushongen)







Idag drog jag ivf iväg till en sandbacke som finns i Vidsel ner mot älven, 20 fallhöjdsmetrar och ca 40-45 graders lutning för att träna mig på offpiståkningen... Inga träd inga faror ingenting, bara orörd puder och jag.. . Det blev 20 åk och totalt 400 fallhöjdsmetrar och jag har lärt mig sjuuukt mkt på bara idag... Jag åker garanterat 3ggr så bra puder nu mot vad jag gjorde imorse... Så det är faktiskt ett tipps till nybörjare! Sen är det ju kanonbra träning och hur skoj som hellst! Sen är det perfekt med - 20 för då vill man inte sitta å vila så mkt =)
Nä den här dagen var kanon!






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0