NBM Light

Jag annordnade en tävling här för nån helg sen på hundberget, jag slet som ett djur för att hinna borsta fram alla problem och leder som skulle vara med...
 
tävlingen gick till på följande vis, det fanns 32 problem att klättra och 7 olika leder, alla problem och alla leder gav 100 poäng vid start, sen berodde det på hur många som klarade samma problem/led vad den skulle ge för poäng i slutändan... om 5 st klättrade samma problem blir det altså 100p delat på 5... altså skulle det problemet bli värt 20p... var det 2 st bara som klarade samma problem så blev det värt 50p och var du ensam om att klara det så fick du 100p för det... desamma gällde leder... så var du ute efter maxpoäng så gällde det att både ta padda och rep med dig...
 
det fanns 50 bananer, 3L koncentrerad saft, 6 paket kakor och 30L vatten för deltagarna att trycka i sig under dagen (det klarade dom inte) sen fanns det teleskopstege och borstar på plats som deltagarna kunde använda sig av om det skulle visa sig behövas lite extraborstning.
 
Dagen började med ett åskoväder under natten, och regn kl 10 på morgonen, tävlingen skulle starta kl 11 så jag trodde att det var kört... men det klarnade upp runt 10:50 och trots dom dåliga utsikterna så kom det hela 14 tävlingsdeltagare som gjorde det möjligt att köra tävlingen enligt planen.... i början var det lite si och så med sticket men eftersom det torkade upp så blev det bättre... vi fick ca 3h klättertid i strålande sol innan det mörknade ihop igen och började regna på nytt.
 
trots det dåliga vädret och avsaknaden på stick så tror jag att dom flesta tävlingsdeltagare var nöjda med min tävling och allt jobb jag lagt ner med stålborsten, det verkade då som att det var ett uppskattat inslag såhär på försommaren =)
 
VINNARE: Victor 592p
2a. Dan 400p
3a. Anton, Aron 237p
4a. Oscar 226p
5a. björn 189p
6a. Malin 121p
7a. Mats 117p
8a. Cecilia 50p
 
 
 
 

NBMlight from Johan Norén on Vimeo.

 

 

Tack till alla som kom och tävlade och tack till alla som kom och hjälpte mig att borsta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0