Längtan!

sitter ju nu här hemma med ett dåligt knä så man inte kan he sig ut, men längtan sitter ju kvar i kroppen ändå, den känslan är helt omöjlig att bli av med, jag vill ut, jag vill göra saker, jag vill klättra.... det är som att det har satt sig i blodet på mig och jag får abstinens av berg =)

sånna här tider är det bra att youtube finns har suttit och sett master of stone IV, touching the void, the beckoning silence, IMAX Everest och the wildest dreams, eller jag vet inte, egentligen kanske det är dåligt att det finns för det gör så att jag längtar ut ännu mer... hela tiden..

jag har dock fått blodad tand för alpinism, jag vill verkligen prova på det och se hur jag klarar av det, har ju alltid velat pröva (samma som sportklättring) men har aldrig fått tummen ur och gjort det... nu till vintern så vet jag av några stycken som brukar isklättra så det är då en grej att göra i vinter!

nä nu skall jag krypa i säng och hoppas att mitt knä läker fortare än blixen!

och sist ett citat av mallory när han var i USA och en reporter frågade han varför han ville klättra Everest:
"because it´s there" och ungefär så känner jag me, har nog inget bättre svar på det än så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0