Projekt bouldervägg!

Nu idag som idag är har jag börjat med mitt projekt att bygga bouldervägg hemma i garaget! har ju 3 bilsgarage i öppen planlösning så jag rymmer ju en vägg i porten längst in! Har pratat lite me mange (som har en sjukt fin å stor vägg hemma hos sig) om vad man skall bygga å han pratar ju riktigt varmt om moonboard, och systemet verkar ju sjukt shysst så jag har som bestämt mig för det, enda problemet är ju att man behöver 3.10 i takhöjd och jag har bara 2.55 =( Har som stått i valet å kvalet om jag skall bila upp golvet å göra en "grop" så jag får rätt höjd och nu har jag nog som ändå kommit fram till att det blir att göra de.... ska man ändå bygga kan man göra det ordentligt =)

Har som sagt städat bort en jävla massa grejer för hyllorna som hängde där väggen skall vara, glömde ju dock att ta kort innan jag började men ni får en bild där ivf nån hylla är kvar =)



Och en där alla hyllor och konsoller är nerskruvade.... egentligen bara börja bila nu =)



Kommentarer
Postat av: Jimmy

Mäktigt bila upp golvet för att få till träningsväggen =)

2011-08-26 @ 13:26:26
Postat av: Hasse

Jag bilade upp golvet hemma hos Fredde men det var ett tillbyggt källarförråd med typ fuskgjutning utan armering. Trots det så tog det en j-vla tid.



Men om du ska ha en träningsyta för flera år framåt så kommer du att ångra dig varje dag du tränar utan grop.



Lycka till!

2011-08-26 @ 15:57:16
Postat av: Johan

Jo det är väl lite så jag tänker Hasse... Tänkte ju först inte bila, men fan, ska jag träna seriöst på den i flera år så vill man ju ha nå rejält och moonboard systemet är ju fint! Får tvinga alla mina klätter kompisar att hjälpa till :)

2011-08-26 @ 16:52:24
Postat av: Hasse

Dagens tips är att få tag på någon rejäl kap (typ våtklinga) som tar armeringsjärn och går hela vägen genom betongen. Då skär man upp golvet enligt ett schackbräde och viola så är det bara urgrävningen kvar.



Det är satans tungt att bila upp golv med slägga och bilhammare ... been there, done that, never again



2011-08-26 @ 20:26:34
Postat av: Johan

Du det var då absolut inget dåligt tips! ska kolla upp det!!

2011-08-26 @ 22:57:52
Postat av: Hasse

Tror de går att hyra av tex öbergs eller liknande firmor i byn

2011-08-27 @ 10:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0