Abstinens!!!!

Det här med klättring måste ju vara nånting som bara klättrare förstår! jag har ju som alltid varit intresserad och alltid velat börja å prova men livet spelas ju upp som det gör och jag prövade aldrig förens jag var 27 år gamal... det ångrar jag bittert nu, man borde ha börjat när man var 15 lr nånting när hormonerna sprutar och man inte behöver gå till en kotknackare en gång i månaden...

Men hur som hellst, vad jag vill komma fram till är att jag som sagt alltid tyckt det varit coolt å fränt och velat börja... men jag hade ingen aning, absolut ingen aning!! det är nästan så att jag börjar förstå en narkoman och dennes jakt efter en kick för jag tror mig kunna jämföra det me klättring numera. det är så beroendeframmkallande att man nästan bara vill lägga upp en lina kalk å snorta skiten så man får en liten smak av klättring när man inte är så ta sig ut!

Imorrn skulle jimmy iväg på källsberget och jag vill så mkt se han klättra att det finns inte, han har blivit lite av en förebild och då har jag knappt träffat människan! (min fru har en gång i tiden varit bästa vän med han men dom har tyvärr tappat kontakten lite nu) Men hur som hellst så är min önskan ändå att min underbara kära fru även får upp intresset precis som jag för klättringen så jag skall skicka iväg hon imorrn med robban som har med sig 3 andra tjejer och skall fara å klänga lite på hundberget, så jag hoppas verkligen att det blir nån form av "tjej grupp" i Älvsbyn som blir lika engagerade som mig!

Egentligen hade ju det absolut bästa varit om Zara sa, nä vet du vad, du får klättra hur mkt du vill bara jag slipper!! men jag vill som ändå dela den känslan jag sj har i kroppen med alla andra omän kontentan av det hela är att jag får klättra hälften så lite som jag brukar för att pusha fram min fru och dom andra tjejerna!

Sammanfattningsvis det jag nog egentligen vill ha sagt me denna text är att klättring är en sjuk sport som slukar dig hel utan barmhärtighet, får du smak av den så är du fast! och skall jag vara ärlig tror jag aldrig man kan göra sig fri om man väl fått mersmak!

Vi lägger upp en lina kalk å drar i oss, hoppas att många fler upptäcker denna underbara sport och helt enkelt bara ger JÄRNET!

ALL CRED TILL ALLA KLÄTTRARE DÄR UTE!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0