Första inlägget!

har bloggat typ 4 ggr på en annan sida om klättring men tänkte jag skulle starta en blogg här istället =) så det kommer 4 inlägg nu efter varann som är från den gamla bloggen!


Jag heter då Johan och har börjat klättra för ca: 3 månader sen, första gången var när jag och anton drog iväg till dölarsberget påskdagen den 24 april i år. hade bara grejer för att rigga nå toprep men det tog inte lång stund innan pengarna började flöda ut från kontot så nu har jag ett trad standardrack å ett stort sportklätterrack och jag älskar verkligen att klättra... det känns som det här är min grej och det är så fruktansvärt roligt! det blir mest sportklättring faktiskt när jag är lite av en tävlingsmänniska och känner jag vill se vart mina gräns går, känns lite läskigt att börja leda en 7a på egenlagda säkringar =)

men men, jag har bloggen mest för att skriva ner mina egna tankar för min egen skull men är det nu nån som tycker det är intressant att läsa så är ju det bara roligt!

känner att jag utvecklas hela tiden och blir lite bättre varje gång och mitt mål i sommar är att sätta en 7a! lyckas man med det första sommaren man klättrar så känner ivf jag att det går frammåt och att det kanske verkligen är min grej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0