Hundberget med Tobbe

Tobbe har som velat prova på å klättra så idag drog vi iväg mitt på dagen till hundberget för att göra smörballen och den andra 4an... Gick riktigt bra, gjorde dom först på toprep sen ledade han faktiskt den lättare av dom! Inte illa pinkat omän han är riktigt höjdrädd..

Sen gick vi upp en våning och körde flakes, men det var lite väl luftigt och exponerat för lillpolisen så han fick lite smått panik! Men han tog sig hur som hellst till ankaret och det var ju riktigt strongt jobbat, tror nog det är en framtida klättrare i Tobbe, bra potential och han såg faktiskt riktigt proffsig ut på dom lättare lederna!

Jag ska då fara upp nån dag å bryta lös flaket på flakes, det knakade nå fruktansvärt nu och när jag tog högst upp på det så svajade hela flaket... Totalt livsfarligt om det lossnar när
Man ledar, det får bli en ny led med ny grad!


Kommentarer
Postat av: Micke

Ja, det flaket var man lite orolig för redan på 90-talet. Riktigt kul att det finns folk som vårdar lederna och bryr sig om det gamla berget.

2011-10-01 @ 21:38:28
URL: http://40-rskrisen.blogspot.com/
Postat av: Johan

Tackar Tackar! jo det gungade verkligen hela flaket och då slet jag inte ens utåt utan jag hängde som bara i det... lite tråkigt om det är nån å klättrar på nedre kärleksklippan när det lossnar...

2011-10-01 @ 21:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0