Alla hjärtans dag nöje

Eftersom man inte är gjord av pengar och man måste skaffa lite prylar då och då så får man ta till det gamla ordspråket: "man tager vad man haver"

Tyvärr är ju inte alltid vad man haver speciellt bra, hade en TNF hyvent jacka som regnjacka förut med tillhörande byxor. Packade fram jackan idag för att väga den och den vägde in på hela 454g vilket känns oacceptabelt så jag drog fram saxen och klippte bort insidan (nå form av nät) och så klippte jag bort flärpen som man kan rulla in huvan i och då slutade jackan på 339g vilket känns bättre än 454... Dock är den ju inte lika lätt som jag vill den skall vara men det får duga tills vidare :)

Sen vill jag ta död på nästa ordspråk "man slutar aldrig att förvånas" Zara kommer ivf fram och frågar vad jag tar mig till? Jag lättar på jackan svarar jag... Hon säger: men du förstör den ju? Nä säger jag... Sen skakar hon bara lite lätt på huvet å går iväg å gör sitt utan att vara speciellt förvånad att jag sitter på alla hjärtans dag å "lättar" min jacka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0