hmm...

Simon å Petter kom förbi igår och körde litegran, jag hade lovat Zara att hjälpa till att natta barnen eftersom dom har börjat tjorva så massa mkt vid läggning så jag hade tänkt köra lite lätt me Petter å Simon (uppvärmning ungefär) för att sen fortsätta efter vi hade lagt barnen (syrran skulle komma för första gången å prova väggen)
Det började bra med Petter å Simon, jag blev varmare å varmare å kände mig normalstark och började köra lite mer tunga problem än uppvärmningsproblemen och det gick jättebra i kanske 3 press sen bara sinade krafterna totalt och på en gång orkade jag inte ens göra första movet på de nya problemet vi kom på... kändes grymt ovant för när jag slutade orka var ungefär då jag borde börja bli som starkast och kunna göra mina bästa press...
gick ivf upp å hjälpte till med barnen och sen kom syrran så jag körde med henne 1,5h efter jag kört med Petter å Simon... det var helt kört... jag orkade ingenting, förstår som inte varför det blev såhär?? för jag har ändå vilat ganska länge så jag borde inte vara mer sliten än normalt... ivf körde jag lite pumpträning på juggsafarin men inte ens det orkade jag speciellt länge
bara vila ett tag till å hoppas på bättre lycka nästa gång!
Lotta överraskade då med att vara grymt stark! hoppas hon börjar på riktigt!!

Kommentarer
Postat av: Hasse

Förenklat så är problemet att din maxstyrka ökat mer än din grundnivå (been there done that).



Kroppen tål inte belastningsökningen som skett på kort tid (analog med varför man "står still" under vissa perioder i stryketräning).



Prioritera grundträning/uthållighet framför max-styrka. Ska ni klättra på Källsberget så är det viktigare att ha kvar 80% av maxstyrkan (oavsett hur stark man är) på slutet än att vara sinnessjukt stark i början. Dessutom så går skaderisken ner. Man är alltid starkare med fem friska fingrar än fyra slitna.



/H

2012-01-11 @ 16:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0