isklättring källsberget

Så var det dags, oskulden på is skulle försvinna... det var sjuktligt lite is på det flacka när vi kom dit, det var så lite om ens nånting att det gick inte ens klättra uppför... så vi stegade iväg upp på sidan och fixade ett toprep ovanför gardinen som bildas högst upp på det flacka och är 85-90 grader på sina ställen
första försöket jag hade på is kommer inte att gå till historien, ja kanske historiens sämsta isklättrare =) men var eftersom jag provade mer och mer så kände jag mig faktiskt bara bättre å bättre, jag har dålig sving och kass hållning och står dåligt på fötterna, men jag blev bara bättre och bättre så det gäller ju att fortsätta klättra och träna så kanske man blir hyffsad innan säsongen är slut och faktiskt vågar leda lite =) har ju fått låna stegjärn och quark yxor av Anders så nu är det som bara kötta på så fort tillfälle ges =)
Hur som haver hade vi en riktig toppendag! det är så otroligt härligt att få vara ute i frisk luft, snacka skit och ha skoj... man slösar en massa energi samtidigt som batterierna fylls på, svårt att förklara det där fenomenet men ni som brukar vara ute förstår nog precis!
Anders är glad!
Petter med korven, en grymt ostabil kille, helt galen insane då och då!
(man får vara lite rädd för han, de är okej)
Anders på toprep
Jag
fallet
Anders igen
Petter, en riktigt mysig och go kille!
Det var en toppendag för mig! tack grabbar!!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag kanske får göra det. Prövade nisses jackor.. du kan ju tänka dig hur kul det såg ut! :P

2012-01-16 @ 20:36:21
URL: http://sofieri.blogg.se/
Postat av: Sofie

Thank you joha! :)

2012-01-17 @ 21:28:02
URL: http://sofieri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0