Hundberget

Haft sån fruktansvärd abstinens efter klättring, det har ju regnat i 2 veckor typ å har det varit bättre väder så har man jobbar, men äntligen idag så tog jag mig iväg med Robban på hundberget å vi valde att prova en ny klippa, cybermanklippan (vi har bara kört på övre/nedre kärleksklippan förut) vi valde att testa leden med samma namn: cyberman, den är nå 6c+ ungefär, tog 2 vändor att fixa fram rätt beta å sen var krafterna helt slut! Kände faktiskt att 3e presset skulle den sitta som ett smäck men pumpen kom sprutande som ett brev på posten och jag orkade inte göra ett klipp från en crimp och sen var jag totalt slut men man brände ut det sista man hade :)

Provade lite på astrogirl sen oxå men jag hittade då ingen beta från halva vägen å upp till toppen, man har ju klättrat så lite dieder men jag tyckte den kändes tunn och svår :)

Igår blev det 2 varv löpning på åsen oxå i mina vibram fivefingers, det absolut bästa köpet jag gjort tror jag!! Underbara skor och nu börjar jag ha styrkan att använda dom lite längre sträckor oxå (ca 5km) men jag räknar med att kunna göra milen med dom innom en månad. Efter löpningen drog jag å Zara ett hårt pass i garaget oxå (kanske förklarligt varför det gick så kasst idag, jag var för sliten) efter det så tog vi oss en liten promenad oxå innan vi bänkade oss framför tvn :)

Grymt sliten i fingrarna oxå... Gammal hud har börjat släppa och jag har bara babylen hud kvar på fingertopparna och jag tror det oxå bidrog till att det gick dåligt idag, det gör ju så sjukt ont :)


Kommentarer
Postat av: Micke

Nu är börjar jag bli sugen på att hänga på hundberget. Snart är det dags för bojn!

Kul att dina VFF funkar bra.

2012-06-12 @ 20:26:18
URL: http://40-rskrisen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0