För en bra sak!!

Jesper Lissmark Hult

Jag är en enhjulingscyklist som cyklade jag enhjuling genom Sverige förra året. Detta gjorde jag för att inspirera andra att förverkliga sina drömmar. 

I år tänker jag bli den första att cykla genom Europa med en enhjuling. Resan går igenom 9 länder och sträckan jag cyklar är 6500 km. Jag kommer cykla tillsammans med min kompis Elin som cyklar en vanlig cykel. 

Under resan ska vi samla in pengar till stiftelsen Friends som motarbetar mobbning eftersom jag har blivit mobbad under skoltiden. 

Genom varje stad som vi passerar, arrangerar vi en Free hugs-kampanj. Det är en social rörelse som erbjuder gratis kramar på offentliga platser till människor som just då råkar befinna sig där. Ett enkelt och trevligt sätt att bryta barriärer och att ett sätt att sprida kärlek. Kramarna är menade som vänliga, osjälviska handlingar för att få andra att må bättre. Detta är då väldigt uppskattat. Videoklippet från min förra Free hugs-kampanj fick 20 000 visningar på bara några dagar, se här: http://www.youtube.com/watch?v=i2eardUV7Ow

Vi uppmanar alla att delta i vårt projekt. Ett av våra mål med resan är att alla skall få möjlighet att få vara med oavsett vilken ålder, kön eller läggning man har. Ju fler vi blir som deltar ju roliga blir det. 
Man träffar underbara människor som man annars inte skulle träffa. 

Vi välkomnar alla föreningar att delta oavsett om det är en sportförening eller inte. Vi undrar då om er grupp vill delta i vårt projekt då när vi är i Luleå runt den 2 juli?

Om ni vill delta så kommer vi skriva på vår hemsida att ni har deltagit efter när ni har deltagit.

Ni kan delta på tre olika sätt 
1: Vara med och kramas o sprida glädje
2: Slå följe ett par km eller mil med ett valfritt miljövänligt fordon. T.ex häst, cykel, inlines, longboard. Om man inte har ett fordon så kan man springa en bit iallafall ;) Att röra sig är både bra för kroppen och själen.
3: Alla kanske inte vill kramas eller röra på sig så om ni har en ide på ett tredje alternativ så säg till i så fall :)

Om man inte kan delta men ändå är intresserad ut av projektet så kan man självklart följa oss på facebook. Det är bara att gilla denna sidahttp://www.facebook.com/pages/Unicycling-4-love/151590651610086 så får ni uppdateringar på fb.

Om ni vill veta mer om projektet så kan ni gå in på http://www.unicycling4love.com/ och om ni har några frågor eller ideer så kan ni skriva till mig på fb :)

Ha en strålande dag!! // Jesper

Kommentarer
Postat av: carina

Så himla coolt. Man blir varm i hjärtat av alltihop. Fick en gråtklump av klippet där han delade ut kramarna :-)

2012-05-15 @ 14:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0