fortsättning kass bloggare del 2

Som sagt... Det har hänt mkt och istället för att skriva det längsta blogginlägg lägger genom tiderna så delar jag upp det lite =)

Ivf så börjar resan till kebne närma sig med stormsteg, jag och Aron har gjort packlistor och jag har även hunnit med att provpacka det mesta av utrustningen, en del grejer kom inte med men jag märkte ivf att allt kommer rymmas i ryggsäcken och fått en fingervisning om vikten... Vi har försökt banta ner packningen så mkt som möjligt, ett exempel är att vi skippar innertältet och tar bara det yttre och en 1, 5 x 2,2m presenning att ligga på istället... Där sparar vi några gram... Klätterutrustningen är minimalisk men ska duga gott åt det vi ska göra... Jag tar bara ett liggunderlag (neoair) som inte är speciellt varmt, jag tar inte med mig nå kläder som ombyte förutom ett par sockar (blir att vända kallingarna efter halva tiden =) ja men ni förstår vart jag vill komma... Det blir ingen resa i lyxens tecken =)

Vad ska vi göra då? Ja planen är att skidra in från nikka å förbi fjällstation för att göra BC halvvägs upp till kebne... Sen är planen att göra en vinterbestigning av nygrens led, kamvandra över till sydtoppen för att sen ta oss tillbaka och skidra triangeln på nygrens ner... Förhållandena styr såklart våra val så ingenting är skrivet i sten, men orginaltanken är då det ivf =)

Vi far nu på onsdag efter jobbet för att sova vid bilen under en tarp i nikka och ha bra utgångsläge på torsdag... Beräknad hemkomst är söndag kväll








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0